Először is nézzük a hivatalos fogalmat, hogy mit jelent a kizáró vagy negatív kulcsszó.
“Olyan kulcsszótípus, amely megakadályozza a hirdetése megjelenítését bizonyos szavakra vagy kifejezésekre. Arra utasítja a Google-t, hogy ne jelenítse meg a hirdetést azok számára, akik erre a kifejezésre keresnek.”
Röviden tömören, kizárhatunk kulcsszavakat hogy milyen esetben ne jelenjen meg a hirdetés.
Most nézzük a tényeket:
- Az Adwords rendszere a hirdetések megversenyeztetése során a magasabb minőségi mutatót előnyben részesíti, és az alacsony minőségi mutatóval rendelkező hirdetések jóval kevésbé valószínű, hogy megjelennek.
- A CTR az elhanyagolt fiókok esetében csökken
Ami azt jelenti, hogy ha az átkattintási arányod (CTR) nem növekedik, a versenypozíciód biztosan romlani fog idővel. Logikus hogy az átkattintási rátádat növelned kell. De hogyan?
Az egyik legnagyobb, de mégis kihagyott lehetőség – amivel a legtöbb hirdető nem él – az a kizáró kulcsszavak alkalmazása
Jól látszik, hogy nem használják annyian a kizáró kulcsszavakat, mint kellene. A hirdetők fele egyáltalán nem használt kizáró kulcsszavakat az előző hónapban. Gondolj bele mennyi elvesztegetett pénzt jelenthet ez?
A Google állítása szerint a kizáró kulcsszavak nem befolyásolják a minőségi mutató alakulását, de ennek ellenére is kritikus pontja a hirdetéseid optimalizálásnak, hiszen a fölösleges kattintásokat így tudod elkerülni. Vagyis kizárhatod velük azt, ami csak költi a pénzt, de bevételt nem hoz.
Ha kétségeid vannak, hogy jelenleg megfelelően működnek-e az Adwords hirdetéseid, vagy éppen szeretnél indítani új kampányokat, ne habozz, kerülj kapcsolatba velünk és mi segítünk neked!
Forrás:http://www.wordstream.com/blog/ws/2016/09/20/adwords-ad-data