7 képtípus, amivel könnyen meghódíthatod az Instagramot!

A vizuális tartalom megkérdőjelezhetetlenül az egyik legnépszerűbb tartalom. Szintén egyértelmű, hogy a közösségi oldalak közül a „tematikus” oldalak tudnak növekedést elérni. Ahogy a tévécsatornák is specializálódtak, úgy a social media is szegmentálódik. Ma az Instagram korát éljük, és egyre több cég ismeri fel ennek a ténynek a fontosságát.

Míg régebben könnyű volt kitűnni a tömegből egy-egy fotóval, manapság már mindenhol képekkel, videókkal találkozunk. Felmerül a kérdés, hogyan legyünk mégis észrevehetőek?

adhead

Szerencsére vannak bizonyos típusú képek, amik általában jobban teljesítenek, mint az átlag. Ezeket könnyen lehet adaptálni a saját üzleted és a saját célközönséged számára.

Ebben a blog bejegyzésben bemutatjuk ezt a bizonyos 7 képtípust, amelyek nagy forgalmat generálhatnak.

1.A közönség által generált képek.

A közönség által generált tartalom az egyik legnagyobb dolog, ami történhet veled a marketinged során. Hiteles, ösztönös, megbízható és összeköti a felhasználókat. Mintegy „bizonyítékként” szolgál a látogatóidnak a termékedről, szolgáltatásodról. No és persze neked is fontos visszacsatolás, referencia. Ezen kívül a márkaismertséget is nagyban elősegíti, mint egy „buzz” effektusként a célközönséged körében.

ug1

További előny – ahogy a neve is mutatja -, hogy ”közösség által generált” tehát nem neked kell gyártani a tartalmat. Azt hiszem, nem kell ecsetelnem, hogy ezzel mennyi időt és pénzt tudsz spórolni.

ug2

2.Betekintés a színfalak mögé

Ezek a képek tipikusan az alkalmazottakról szóló vagy általuk készített képek. Ezek szintén nagy forgalmat képesek generálni, csak úgy, mint a közönség által generált képek. Felhasználók és vásárlók egyaránt szeretik, ha betekintést nyerhetnek a színfalak mögé, hogyan is zajlik az üzlet nálad. Ez a tartalom szinte bármi lehet:

  • egy kép arról, hogyan készül a terméked,
  • egy alkalmazott napja,
  • vagy csak szimplán boldog alkalmazottak.

Rajtad áll, hogy szerinted mi az, ami a te vállalkozásod hűen tükrözi.

Tuti tipp!

Ha az alkalmazottaid posztolnak magukról képet munka közben, oszd meg! (És lájkold, mint jófej főnök :-D)

betekintés1

Fontos, hogy ezek a képek mindig valódiak legyenek, ne azt tükrözzék vissza, hogy „megrendezettek”, vagy éppen a főnökség által megrendeltek, mert amilyen hamar felkapott téged a közönséged, olyan gyorsan képesek „dobni”, ha a tartalom számukra „művi”.

A hitelesség az, ami kulcskérdés ezeknél a képeknél! ( hitelesség>minőség)

3. – DIY képek -csináld magad képek

Mindenki tudja, hogy a „csináld magad” és az „oktató” típusú tartalom uralja a Pinterestet, de ez a típusú tartalom egyre inkább fejlődő tendenciát mutat Instagramon is. Ezektől a képektől úgy érzik a felhasználók, hogy „kapnak valamit”, többek általa és nem lenyúlni akarod őket egy újabb eladásra.

A felhasználók nagy része szereti, ha egy általa már megszokott terméket új módon tud használni, különösen, ha ez egyszerűnek és szórakoztatónak is ígérkezik egyszerre.

diy

Még ha csak egy kis részét is tudod kép formájában bemutatni a csináld magad posztodnak,

  • mint például a hozzá szükséges eszközök,
  • vagy éppen a végeredményt amit kap a felhasználó,
  • netán a maszatos ügyeskedő

akkor is érdemes megosztani! Hiszen egy leírással feldobva a kép izgalmas tartalmat jelenthet a felhasználóidnak, amit szívesen néznek meg.

diy2

4.Képek tökéletesen megkomponálva

Oké, ez nem volt meglepő. Nyilván jobban szeretik az emberek a szép, minőségi képeket, mint a rosszakat. De mitől lesz egy kép szép? Sokszor mi magunk sem tudjuk megmondani miért is tetszik nekünk egy kép. Nos, az esettanulmányok és a kutatások meg tudják mondani!

nice

A Curulate által készített fantasztikus kutatá, feltárt bizonyos vizuális elemeket, amelyek a sikeres Instagram képekben közösek:

  • Azon képek, amelyek háttérrel rendelkeznek, jobban kedveltek, mint a háttér nélküliek
  • Azon képek, amelyeken egy domináns szín található, jobban teljesítenek, mint a több domináns színnel rendelkező képek
  • A kékes színvilágú képek kedveltebbek, mint a piros árnyalatúak
  • A világos tónusú képek sikeresebbek, mint a sötétebbek

5.Véleményvezérek

A véleményvezérek (trollok, bloggerek) szerepe szintén megkérdőjelezhetetlen, főleg a közösségi médiában, így az Instagramon is. Egy kép, amin egy véleményvezér, egy közösségi ember, egy híres blogger szerepel , hatalmas értékű lehet Instagramon, különösen ha hiteles a kép. Hiszen hatalmas  forgalmat generálhat, ha a troll, blogger összes követője ezáltal téged is követni fog.

celeb

6.Motivációs képek

Egy felemelő , motivációs kép, ami betalál a cégözönséged szívébe, hihetetlen sikeres és virilis lehet. Gondolj csak a márkák királyára, a Nike-ra, milyen forgalmat generálnak! Sőt létezik a Nike-nak egy accountja ahol csak és kizárólag motivációs idézeteket osztanak meg.

motivation

A motivációs posztok készítése nem nehéz dolog, lehet egy egyszerű háttere, vagy egy releváns képre rá írva, egyszerűen. A betűtípus kulcskérdés: legyen egyedi, hiszen a visszaemlékezést nagyban segíti. De az is elég, ha vízjelezed a fotót a logóddal.

A motivációs posztok nem csak idézetekből állnak, hiszen azon túl is léteznek megoldások. Gondolj csak bele: mindenki imádja a történeteket, az érzelmes meséket. Főleg amik arról szólnak, hogy az esélyek ellenére a hős győzelmet arat.

7. Versenyek és játékok

Logikus hogy a játékok sikeresek, hiszen ki ne szeretne játszani. Ez emberi természetünk részre.

game

Az Instagram versenyek és játékok tökéletes eszközként szolgálnak, hogy még több és több követőt és potenciális vevőt szerezz.

Záró gondolatok

Most hogy bevezették az Instagram új algoritmusát – ami hatással van arra, hogyan jelenjen meg a felhasználók számára a tartalom -, még inkább fontos lett, hogy prémium- és a felhasználók számára izgalmas tartalmat gyártsunk.

A cikkben bemutatott 7 képtípus jelenleg nagyon jól teljesít Instagramon, és könnyen adaptálhatóak szinte bármilyen témára. De ne feledd! A közösségi médiában minden nüanszokon múlik: hitelességen, relevancián, odaadáson!

 

 

Forrás: https://adespresso.com/academy/blog/7-types-images-perform-well-instagram/